Nový Facebook Custom Audience pixel: Jak a proč ho používat?

Facebook postupně do účtů zavádí nový pixel, pod který slučuje jak současné konverzní pixely, tak remarketingový pixel. Nejen, že se díky tomu výrazně zrychlí načítání skriptu a umožní měření více konverzí na jedné stránce, ale FB hlavně výrazně zjednoduší sledování konverzí pro (nejen) velké e-shopy a rozšíří možnosti Dynamic Product Ads. Krom toho je možné pixel sdílet s dalšími reklamními účty, a také do něj zadat mnohem více hodnot. Možnosti FB marketérů se díky této novince opět posouvají o několik úrovní výš. Pojďme si proto podrobněji ukázat, jak a proč nový pixel používat.

Pokud vůbec nevíte, o čem je řeč, začněte starším článkem Davida Lörincze o původním pixelu pro remarketing. Vysvětluje v něm, jak pixel funguje a k čemu se vám bude hodit.

Co je nového?

  • Pixel se načítá výrazně rychleji
  • Možnost sledovat libovolné množství konverzí zároveň
  • Pixel je v Business Manageru možné sdílet
  • Celkem 9 konverzních událostí a nové parametry
  • Možnost dynamického načítání hodnot pixelu
  • Možnost vytvářet publika přímo z konverzních událostí (tím pádem už nepotřebujete děkovací stránky)
  • Vlastní typy konverzních událostí

Kde nový pixel najdu?

Ne všichni mají nový pixel dostupný, pokud ale používáte Business Manager (BM), měli byste se k němu určitě dostat. V každém případě si Facebook přepněte do angličtiny a nechte ho tak už navždy – vešekeré nové reklamní funkce se v ní (logicky) objevují dříve, dokumentace je také jen v angličtině. Jestli BM nepoužíváte, zvažte, zda-li by nemělo smysl na něj přejít. Podle mého názoru se vyplatí i v případě, kdy máte na starosti jen jeden reklamní účet.

BM_pixely

Dnes již pro každý reklamní účet vytváříte skutečně jen jeden pixel s unikátním ID. Měření konverzí má na starosti nová část skriptu, nikoliv celý nový pixel. Záložka Conversion-tracking Pixel slouží pro původní konverzní pixely, které můžete dál bez problémů používat.

Pro zobrazení pixelu klikněte na Actions a View Pixel Code.

kde najdu kód pixelu

Pixel vypadá takto a skládá se ze dvou částí (Konverzní část si nastavíte podle sebe).

Kód skriptu

 

Základ kódu vždy patří mezi tagy <head> a </head>, podle Facebooku ideálně přímo před </head>, a funguje stejně jako původní pixel pro remarketing. Konverzní část pak obsahuje jednu nebo více z devíti nových událostí, které si, stejně jako její nastavování, dále popíšeme. <PIXEL_ID> nahraďte unikátním ID svého pixelu. Pro jeden účet můžete vytvořit jen jeden pixel, nic ale nebrání tomu, abyste ho mohli požívat na více webech. Po zavedení nového pixelu ho v reklamním účtu uvidíte takto:

BM_pixel_overview

Můžete si zobrazit jak přístupy na jednotlivých URL, tak doménách, a dokonce i zařízeních. Krom toho vám FB poskytuje přehled všech událostí, které pixel zaznamenává.

events_přehled

Jak nastavit pixel pro remarketing?

V rámci Website Custom Audiences se v podstatě nic nezměnilo. Skript pixelu vložíte do hlavičky všech stránek a dále s WCA pracujete tak, jak jste zvyklí (vizte. Davidův článek). Nový pixel bude pro účely remarketingu bez problémů fungovat i současně s původními konverzními pixely.

S novým pixelem ale přichází možnost, po které zvášť e-shopy už nějakou dobu volají – nové publikum z lidí, kteří provedli konverzi. Doteď to bylo potřeba řešit „děkovacími” stránkami s unikátní url, u některých typů konverze to ale už z principu nebylo možné. Dnes podle následujícího návodu můžete vytvořit nové publikum z jakékoliv konverze, kterou na vašem webu nový pixel zaznamenává. V další části pak uvidíte, jaké nové možnosti pixel v rámci sledování konverzí nabízí.

WCA z eventu

Při nastavování nového Custom Audience z Website Traffic vyberte Website Traffic: Custom Combination, Event, a následně událost, ze které potřebujete vytvořit publikum. Pokud používáte událost, které se dají nastavit další parametry, můžete díky nim vybrat naprosto konkrétní konverzi, která dané parametry splňuje. Stejně tak ale můžete vytvořit publikum například ze všech lidí, kteří nakoupili zboží v hodnotě větší/menší než X.

WCA z eventu - nastavení

Jak nastavit konverze?

U měření konverzí to teprve začíná být zajímavé. Nový skript totiž rozlišuje výrazně více akcí, které návštěvník vašeho webu může provést. Zároveň můžete každé konverzi přiřadit výrazně více hodnot. Co je ale úplně nejzajímavější – všechny vaše pixely od teď budou mít stejné ID, a hodnoty konverzního skriptu tak půjdou načítat dynamicky.

Nejdříve je potřeba pochopit strukturu nového skriptu. Jak už jsme si ukázali, skládá se ze dvou částí – základu, který je potřeba přidat do hlavičky všech vašich stránek a vypadá pořád stejně, a dynamické konverzní části, kterou můžete přidat kamkoliv do stránky, a to kolikrát chcete. Jen dávejte pozor, ať se základ kódu načte vždy jako první.

Základ kódu už v hlavičce kódu máte. Nyní tedy můžete libovolně používat konverzní část. Můžete ji přidat do hlavičky děkovací stránky po úspěšném zaplacení objednávky, můžete ji například pomocí javascriptu vyvolat spolu s odesláním formuláře (přidání do košíku, dotaz, přihlášení k zasílání novinek…), nebo například poté, co návštěvník dočte určitou část článku (to už by ale bylo celkem složité naprogramovat). Počet konverzních skriptů na jedné stránce přitom teoreticky není nijak omezený. Nezapomínejte ale, že základ kódu smí být na každé stránce jen jednou.

Facebook v novém pixelu nabízí sledování 9 různých akcí, z nichž k většině můžete přiřazovat další hodnoty, které pak uvidíte ve statistikách.

Nové možnosti konverzních událostí

Nejlepší dokumentaci od samotných vývojářů Facebooku najdete trochu schovanou pod heslem Facebook Tag API. Ukážeme si alespoň příklad jednoduchého konverzního kódu pro úspěšný nákup. Měna je při zadávání hodnoty povinný údaj.

konverze

V rámci Dynamic Product Ads pak budete načítat i ID produktu, kategorii a typ.

Pixel můžete otestovat pomocí pluginu Pixel Helper do Google Chrome. Umístil jsem na www.matousvins.cz/kontakt dvě testovací konverzní části, z nichž jedna se volá až po kliknutí na odkaz na můj facebookový profil. Před kliknutím plugin ukazuje toto:

Pixel helper

A po kliknutí načte i druhou konverzi. Varování je v tomto případě možné ignorovat, protože skript se načítá prostým javascript atributem onlick u odkazu a celý kód je umístěn přímo v něm – plugin ho tedy před kliknutím nenačte.

Pixel helper po události

Nové typy konverzí pak můžete používat pro optimalizaci kampaní. Nastavte Objective na Website Conversion a v rámci setu reklam vyberte požadovaný typ konverze. Funguje to výborně, jen je potřeba, aby proběhlo alespoň několik takových konverzí denně (ideálně více než 10) a celkově už je Facebook měřil delší dobu. Při tomto nastavení algoritmus ukazuje reklamu těm uživatelům, kteří s největší pravděpodobností provedou danou konverzi. Zatím ale po pravdě nevím, jak FB v tomto rozlišuje stejné typy konverzí s různými hodnotami, nebo dokonce na jiných stránkách.

Optimalizace kampaně

 

Konverze samozřejmě můžete využít i k vytváření podobných publik (Lookalike) k cílení dalších reklam – při správném nastavení a dostatku zdrojových dat je to podle mě hned po remarketingu a fanouškách stránky nejlepší zdrojová skupina pro cílení.

Sledování konverzí u kampaní.

U všech typů kampaní samozřejmě můžete nový pixel použít pro sledování konverzí na webu stejně, jako to dříve šlo u konverzních pixelů. Nově ale není potřeba nastavovat, které konverze má FB sledovat – automaticky totiž zaznamenává všechny. Filtrovat si je pak můžete v analytikách.  

Sledování konverzí1

Co když mám již nastavené původní konverzní pixely?

Staré konverzní pixely budou fungovat dál tak, jak jste byli zvyklí. Zvažte tedy, jestli se vám přestup na nové pixely vyplatí – už víte, kolik nových možností nabízí, a je na vašem uvážení, jestli se vám čas strávený přenastavováním pixelů vrátí v rámci jeho nových funkcí.

Všem větším e-shopům doporučuji na nový typ pixelu přejít na 100 %, a pokud možno si i nechat naprogramovat dynamické načítání konverzních částí. Při přidávání nových produktů vám to pak ušetří spoustu práce.

facebooktwittergoogle_pluslinkedin

7 comments

  1. Jak to udělat, když mám 3 webové stránky? Tedy potřebuju 3 pixely, abych mohl nastavit různé reklamy pro remarketing k jiným stránkám.

    Ve Správci reklam si můžu vytvořit jen jeden pixel :-/

    Díky.

    • Zdravím, Marku – závisí na tom, co konkrétně chcete nastavovat. Já mám svůj „osobní” pixel na 4 webech a není problém si Website Custom Audiences rozdělit podle domén. Ale jde to proto, že jen na jedné z nich používám více eventů – u nich už je totiž oddělování o hodně náročnější.
      V Business Manageru můžete mít 2 reklamní účty, každý z nich má svůj pixel. Pokud utrácíte větší budget a máte k tomu pádný důvod (např. pokud jsou všechny tři weby eshopy), můžete zkusit zažádat i o třetí účet.

  2. Jak lze nastavit Custom Pixel, aby se načetl po rozkliknutí linku na stránce?

    • To je spíš otázka na webaře. „Tělo” skriptu musí být tak jako tak předem v hlavičce, událost rozkliknutí linku (tedy jen ten kraťoučký kód eventu) se pak načítá javascriptem. Nebo ideálně na stránce, kam link míří, pokud je to u vás na webu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *